Žiadne plány na uvalenie ciel na čínsky dovoz elektromobilov

Britský minister obchodu Jonathan Reynolds na stredajšom stretnutí ministrov obchodu G7 v Taliansku povedal, že Spojené kráľovstvo (Spojené kráľovstvo) neplánuje nasledovať opatrenie Európskej únie o uvalení ciel na dovoz čínskych výrobkov. elektrické vozidlá.
Podľa Financial Times britský automobilový priemysel formálne nepožiadal britský úrad pre obchodné nápravné opatrenia, aby vykonal antisubvenčné vyšetrovanie čínskeho dovozu elektrických vozidiel, čo je nevyhnutný krok pred začatím takéhoto vyšetrovania.
Reynolds však tiež spomenul, že nie je vylúčená možnosť uvalenia ciel na čínske elektrické vozidlá, pokiaľ rozhodnutie prinesie prospech tamojšiemu automobilovému exportnému sektoru.
Údaje Spoločnosti výrobcov a obchodníkov s motormi ukazujú, že v roku 2023 Spojené kráľovstvo vyviezlo približne 700 000 áut, pričom len 7 percent z nich sa vyvážalo do Číny, zatiaľ čo 60 percent sa vyvážalo do 27 krajín EÚ. Na domácom trhu s elektrickými vozidlami v Spojenom kráľovstve medzitým dominujú značky čínskej výroby vrátane MG, ktoré vlastní čínska spoločnosť SAIC Motor.
V úvodníku vo štvrtok Financial Times uviedol, že západní lídri si musia vybrať medzi dosiahnutím klimatických cieľov a prijatím obchodného protekcionizmu. V prospech všetkých by však západné vlády mali v určitom bode upustiť od obchodného protekcionizmu.
„Ak to Európa so svojimi cieľmi v oblasti elektromobilov myslí vážne, problémom nie je príliš veľa čínskych dovozov, ale skôr príliš málo, vzhľadom na to, ako pomaly sa jej vlastný priemysel odkláňa od technológie vnútorného spaľovania,“ uvádza sa v úvodníku.
